استاندار خراسان رضوی با وزیر مسكن و آبادانی عراق دیدار كرد
نوشته شده توسط : blpwjob

محمود صلاحی در این دیدار، ملاقات های متعدد با مسوولان عراق از جمله وزیر نفت، گردشگری، اقتصاد و استانداران استان های مختلف عراق را نشان از اهتمام مسوولان دو كشور برای تقویت ارتباطات و منتفع كردن ملت ها از همكاری های دو جانبه عنوان كرد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی و جمعیتی استان خراسان رضوی افزود: وجود شش هزار واحد صنعتی، هشت میلیون تن تولیدات زراعی و دامی، صدور تولیدات صنعتی و كشاورزی به 81 كشور دنیا و میزبانی از 25 میلیون زائر داخلی و خارجی بخشی از ظرفیت های این استان است.

وی اراده ملت و رهبران دو كشور را بر توسعه همه جانبه مناسبات دانست و گفت: از میان تمام اشتراكات دو كشور، باید از مسلمان بودن به عنوان مهم ترین آنها یاد كرد.

وزیر آبادانی و مسكن عراق نیز در این دیدار گفت: مشی سیاسی كشور متبوعش و نوع مناسباتش با ایران به واسطه وجود رهبران برخاسته از میان مردم هیچگاه شبیه دوران صدام نخواهد شد.

'محمد صاحب الدراجی'، از ایران به عنوان همسایه راهبردی عراق یاد كرد و افزود: فشارها و تحریم های كشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل آگاهی آنان از مركزیت ایران در جهان تشیع است.

وی تقویت روابط دو كشور را از اولویت های اساسی عراق دانست و ابراز امیدواری كرد امضای چند تفاهم نامه با وزیر مسكن و شهرسازی ایران منجر به بهره مندی هرچه سریعتر مردم عراق از توان فنی و مهندسی متخصصان ایرانی در حوزه ساخت مسكن شود.

وی اظهارداشت: یكی از دلایل توفیقات روزافزون ایران، بهره مندی این كشور از نظام قانونمند، كارآمد و سیستماتیك سیاسی است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در این دیدار كتاب 'فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری خراسان رضوی' را به وزیر آبادانی و مسكن عراق اهدا كرد./1

2713 /664/330





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: